Een pakket versturen naar het buitenland doe je zo

Klanten heb je overal zitten. Als webshop kun je het namelijk zo breed maken als je zelf wilt. Het kan daarom ook zijn dat klanten uit het buitenland een bestelling gaan plaatsen. Een pakket versturen buitenland brengt echter weer andere mogelijkheden en tarieven met zich mee dan wanneer je uitsluitend binnen Nederland de pakketten levert. Daarnaast zal er een geheel ander verwachtingspatroon gecreëerd moeten worden. Het zijn allemaal zaken die je op voorhand al duidelijk moet hebben, zodat je weet of het de moeite waard is om ook deze diensten aan te gaan bieden.

De levertijd kan sterk verschillen

Er zijn verschillende vervoerders die een pakket naar het buitenland kunnen vervoeren. Iedere vervoerder hanteert hierbij eigen voorwaarden en tarieven, waardoor je soms bij de een beter uit bent dan bij de ander. Daarom moet je jezelf eerst af gaan vragen wanneer je de producten bij de ontvanger wilt krijgen. Er is een bepaalde looptijd, welke per vervoerder kan verschillen. Dit moet je helder hebben, omdat je anders de verkeerde levertijd aan de klanten door gaat geven. Ook kan het ineens langer gaan duren als je het via een goedkope manier gaat verzenden. Ineens heb je geen tevreden klanten meer.

Kiezen voor het volgen van de zending

Een pakket versturen naar het buitenland moet daarnaast op verschillende manieren gebeuren. Zo lever je bij PostNL zelf het pakket af bij een postkantoor, waarna deze gesorteerd wordt en via verschillende punten bij de eindbestemming aankomt. Hier heb je echter geen track en trace, wat je wel aan de prijs terug gaat zien. Als je het pakket wel wilt kunnen volgen, ga je voor een van de duurdere oplossingen. Ook kun je bij sommige vervoerders ervoor kiezen om de pakketten op te laten halen. Voornamelijk voor ondernemers kan dit de beste keuze zijn, omdat je dan nergens meer omkijken naar hebt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *